İŞLETİM SİSTEMLERİ (WİNDOWS vs MAC OS) HAKKINDA BİLMEMİZ GEREKENLER

   Değerli dostlar geçmişteki yazılarıma bakıyorum da bilgisayarlarla alakalı akla gelen ilk soruların cevabını az çok vermeye çalışmışım. Bugün aklıma gelen bir konu ise İşletim Sistemleri oldu. Her konuda olduğu gibi burada da ezeli bir rekabetin olduğunu söylemek zorundayım. Günümüzde WİNDOWS ve MAC OS işletim sistemi denildiğinde akla gelen tek işletim sistemleridir. Öncelikle işletim sistemi ne işe yarar bunu anlayalım. Monitörlerin bize aktardığı görselleri bize işletim sistemi aktarır. İşletim sistemleri bilgisayarda bulunan veri akışını bize görsel olarak sunar.



   Şimdi genel olarak bu iki işletim sisteminin farklarına gelecek olursak ;
1-) Windows işletim sisteminde her pencerede bir menü çubuğu bulunurken Mac OS işletim sistemlerin de menü çubuğu bulunmaz.

2-) Windows işletim sistemlerinde ekranda açık olan herhangi bir dosya, internet sekmesi vb şeyler olsun sağ üstteki kırmızı çarpı ile kapatabilirsiniz. Mac OS da ise kırmızı çarpı o işlemi bir nevi arka planda çalışmaya gönderir yani sekmeyi aslında kapatmaz.


3-) Windows'da bir dosyayı, uygulamayı seçip Enter tuşuna bastığınızda veya mousenin sol tıkına iki defa bastığınızda açılır. Mac OS işletim sisteminde ise dosyayı, uygulamayı açmak için ya fare ile iki defa tıklamanız ya da klavyeden Control+O tuş kombinasyonunu kullanmanız gerekir.


4-) Windows'da bir dosyayı farklı bir yere taşımak için kes ve yapıştır özelliği kullanılır. Mac OS'ta ise kes komutu bulunmamaktadır. Bir dosyayı başka bir konuma taşımak için sürükleyip bırakmanız yeterli olacaktır.


5-)  Windows işletim sistemini kullanan kullanıcıların genel özelliği masaüstünü dosyalarla,  klasörlerle oyun kısa yollarıyla doldurur. Bu sayede sık kullanılan dosyalara hızlı erişim sağlayabilir. Mac OS işleitm sistemide ise bu tarz dosya veya klasörler Dock üzerinde tutulur. Masaüstünde fazla dosya ve klasör olmamasının nedeni sistem performansının düşmesini engellemektir.

   Genel olarak bu tarz farklılar mevcut. Ancak bana sorarsanız Mac OS işletim sistemi kullanıcıların oyundan uzak elit bir hayatı olmalıdır. Zaten bu işletim sistemi de genel özellikleri itibariyle buna yatkındır. Windows işletim sistemi ise açık kaynak kodlu bir işletim sistemi olması açısından kullanımı oldukça basit ve eğlencelidir. 

Yorumlar

Yorum Gönder